De reis naar Denemarken - Reisverslag uit Kongens Lyngby, Denemarken van Wouter Lensing - WaarBenJij.nu De reis naar Denemarken - Reisverslag uit Kongens Lyngby, Denemarken van Wouter Lensing - WaarBenJij.nu

De reis naar Denemarken

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

27 Februari 2017 | Denemarken, Kongens Lyngby

Hoi allemaal,

Nu ik in het buitenland zit voor stage, leek het me leuk om zo nu en dan updates te geven aan het thuisfront/ Nederland/ achterblijvers/ Grolsch drinkers enzovoort.

Afgelopen donderdag (23-2) was het de bedoeling dat mijn avontuur hier in Denemarken zou beginnen. Het avontuur begon wel, maar niet in Denemarken. Dit had alles te maken met een zekere Moeder Natuur, die natuurlijk die dag, een slechte dag moest hebben. Dit had als resultaat, dat er maar een kleine 120 vluchten vanaf Schiphol aanvankelijk vertraging hadden, waaronder die van mij, wat al snel annuleringen werden. Fijn, zit je dan zonder je bagage op een vliegveld in je eentje. Gelukkig had ik mijn bagage redelijk snel terug, dat was een zorg minder. Maar goed, wat nu? Mijn gehele planning was er op gebouwd dat ik die dag in Kopenhagen zou landen. Ik was redelijk ten einde raad. Gelukkig kon ik via de telefoon met mijn vader een nieuw ticket regelen voor een vlucht de dag erna. Dit was wel een ticket van 500 euro, terwijl ik aanvankelijk voor 120 euro naar Kopenhagen kon. Afijn, ik had in ieder geval wat. Dan was er nog een ander puntje, ik moest ergens slapen en om nou helemaal naar huis te gaan voor één nacht, met het OV is ook niet echt goedkoop. Bovendien waren de overvoorziene kosten al erg hoog. Gelukkig had de maatschappij waar ik aanvankelijk mee zou vliegen, een gratis hotel overnachting geboekt in Leiden in een vrij lux hotel, dus dat scheelde een hoop. En kon ik de volgende dag rustig aan doen, want ik zou toch pas om 17:30 vliegen.

De volgende ochtend, heb ik vooral gespendeerd aan het informeren van allerlei instanties, zoals mijn stage adres en mijn tijdelijke huisbazen. Oorspronkelijk zou ik deze dag mijn sleutels ophalen, maar dat kon niet meer, omdat het kantoor maar open is van 10-14. Dus dat betekende vragen of ik bij de BnB waar ik zou slapen, alsnog terecht kon. Dit kon helaas niet, dus toen maar snel een andere geregeld.

Toen ik weer opnieuw had ingecheckt op Schiphol, vond ik het opmerkelijk dat ik door de Priority poort naar de douane kon en dat ik gebruik mocht maken van de Priority lounge van de maatschappij. De Prority poort scheelde veel tijd, want anders had ik in een rij van 30-45 minuten bij de douane gestaan en nu was ik er binnen 10 minuten doorheen. En nog steeds begon er niets te dagen bij mij over dat ik uiteindelijk business class zou gaan vliegen. Ook niet toen ik even lekker een wijntje of twee had gedronken in de lounge. Pas toen ik bij de gate stond en mijn stoel nummer zag, viel het kwartje. Geen wonder dat mijn vader en ik 500 euro kwijt waren aan het ticket. Ik vloog zeer lux. Ook mijn stoel was duidelijk beter dan een doorsnee economy class plaats. Dit maakte de ellende van de dag ervoor een beetje goed en ik was eindelijk echt onderweg na Kopenhagen.

Na de landing besloot ik een taxi te nemen naar de BnB en deze rit was ook meteen mijn eerste aanvaring met de kosten van dit land. Voor een rit van een minuut of 20, was ik omgerekend maar 80 euro kwijt. Hier schrok ik wel van, maar ik was op dat moment te moe om me er druk over te maken.

De zaterdag en en de zondag heb ik vooral gebruikt om uit te rusten. Op zaterdag heb ik nog wel even wat boodschappen gedaan, want ja een Bed en Breakfast verzorgt, zoals de naam al doet vermoeden, geen lunch en diner. Bij de kassa van de supermarkt, hadden ze een soort van automaat staan waar je wisselgeld (alleen munten) uitkomt. Ik weet niet, of dit een extreme vorm van luiheid is of dat Denen gewoon niet kunnen tellen, maar goed daar hebben we het maar niet over. Op de zondag heb ik nog, op advies van mijn gastvrouw, een wandeling gemaakt naar de Ikea om mijn benen even te kunnen strekken. Uiteraard heb ik daar niets gehaald, want ja eens een schrale Hollander, altijd een schrale Hollander.

Vandaag (27-2) zou ik eigenlijk echt met mijn stage beginnen, maar door de hectiek van afgelopen donderdag en vrijdag heb ik in overleg vandaag nog even vrij gekregen. Hierdoor kon ik in alle rust mijn sleutels ophalen en mijzelf settelen in mijn huisje voor de komende drie maanden.

Het huisje is aan de ene kant super chill, vooral qua ligging. De supermarkt is maar 50 meter van mijn huis, de kroeg is next door en mijn stage bedrijf is op 1.5-2 km afstand. Aan de andere kant is het huisje best wel smerig en is mijn kamertje maar 8 vierkante meter groot, welke wel gemeubileerd is. Maar goed, hiermee moet ik het maar even doen en het scheelt dat het maar drie maanden is.

Nou dat was het voor nu.

Tot de volgende blog.

Met vriendelijke groet,

Wouter

PS: Wil je mijn reisblogs voortaan in je mail ontvangen, laat dan even je mailadres achter in een comment of mail naar wouterlensing@hotmail.com

  • 27 Februari 2017 - 16:26

    Dirk:

    Mooi van het hotel dat geregeld werd maar dat is niet waar je een vliegtuigmaatschappij voor betaald. Zijn die helemaal niet verplicht om jou alsnog naar Denemarken te krijgen ofzo?

  • 27 Februari 2017 - 16:37

    Ans Lensing :

    Ja lekker he business class.
    Kan niet heugen dat ik dat deed, maar ik heb wel
    2 x first class gereisd, toen dat nog bestond.

    Ans

  • 27 Februari 2017 - 19:16

    Koen:

    Is wel uit te houden voor drie maanden. Je eerste kamer in Enschede was ongeveer net zo iets afgezien van het formaat :P

  • 27 Februari 2017 - 20:02

    Thea Wassink:

    Bijzonder avontuurlijk verhaal Wouter! Tjonge. Het kan dus nu vooral beter worden. Veel plezier gewenst. Gaat vast lukken in zo'n heerlijk land en mooie stad! Neem je me op in je blog mailing? T.wassink@hotmail.com

  • 27 Februari 2017 - 21:12

    Henry Wassink :

    Leuk verhaal met een valse start. Veel succes en bovenal genieten van Denemarken

  • 28 Februari 2017 - 10:39

    Jan En Agnes:

    Wouter,

    Veel plezier en maar goed dat de kroeg in de buurt zit.

  • 28 Februari 2017 - 11:55

    Benny En Ceciel Hebing:

    Wouter, leuk verslag, we willen de rest ook graag lezen, dus hier ons adres: bchebing@hotmail.com.
    Na de startproblemen toch een hele fijne tijd gewenst in Denemarken en succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kongens Lyngby

Wouter

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 61273

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 27 Mei 2017

Stage in Denemarken

Landen bezocht: