De eerste week - Reisverslag uit Kongens Lyngby, Denemarken van Wouter Lensing - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kongens Lyngby, Denemarken van Wouter Lensing - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 Maart 2017 | Denemarken, Kongens Lyngby

Hallo waarde Hollanders, Medelanders, Achterhoekers, Tukkers of tot welke categorie jij jezelf rekent.

Hier weer een reisverslag vanuit het koude Denemarken. Ja het is hier koud. Overdag is het hier een graad of 2. En dat in maart!! Zelfs ik word hier een beetje nostalgisch van, want ik kan me nog herinneren dat we dit ook in Nederland hebben gehad vroeger. Damn, wat word ik oud :P.

Maar goed nu weer even ter zaken. Afgelopen week begon ik dan echt met mijn stage, na de wat mindere start op het vliegveld. Voor die gene die niet weten wat ik daar heb meegemaakt, lees mijn vorige verslag maar. Het bedrijf is echt super tof: super veel aardige collega's, een eigen stekkie en iedere dag lunch. Daarnaast heeft het bedrijf een eigen fitness ruimte waar ik bijna 24/7 gebruik van kan maken. Die secundaire arbeidsvoorwaarde zijn zo slecht niet hier. Dit maakt het dure Denemarken toch wat aangenamer voor dit arme studentje uit Tukkerlandia.

Afgelopen weekend heb ik even rust genomen. De eerste week was best wel overweldigend en heb nog wel even te gaan hier in het land dat Ajax uit de Europa Cup gaat schoppen. Want laten we eerlijk wezen mensen, FC København is wel de betere club (in mijn optiek). Go Vikingen!! Afijn, afgelopen zaterdag besloot ik maar eens even het centrum van Lyngby te verkennen. Dit heeft me letterlijk een uur gekost. Het hele centrum bestaat uit een treinstation, een winkelcentrum, warenhuis, een bioscoop en een paar andere winkeltje/zaakjes. Dus toen maar lekker thuis wezen chillen.

Afgelopen zondag gebeurde echt iets heel bizars, toen ik lekker zat te lunchen. Blijkbaar kennen ze hier in Denemarken ook het mythologische verhaal van Sinterklaas, met als belangrijke verschillen dat zij het op 5 maart vieren i.p.v. 5 december, dat de vreemdeling op klaarlichte dag je huis binnen komt wandelen en niet eerst even afwacht of er wel gezongen wordt en dat de cadeautjes bestaan uit een flinke lading keukenrollen, vuilniszakken en afwasmiddel. Wat overigens best wel nuttige dingen zijn voor een studentenhuis. Maar goed, blijkbaar zijn Denen zo goed van vertrouwen dat ze zonder zich even te melden bij elkaar naar binnen kunnen lopen.

Inmiddels heb ik ook een fiets geregeld en een ov kaart. Dit vergroot mijn mobiliteit aanzienlijk, wat een weekend tripje naar Kopenhagen vergemakkelijkt. Want ja waarde lezers, dat is wat ik komend weekend ga doen, Kopenhagen terroriseren..... euh ik bedoel "bekijken". Dus bij het volgende volgende verslag zal ik (hopelijk) een lading foto's plaatsen. Kan nu al niet wachten om jullie wat van Kopenhagen te laten zien.

Ik wens jullie veel goeds toe en tot het volgende verslag.

Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kongens Lyngby

Wouter

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 61197

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 27 Mei 2017

Stage in Denemarken

Landen bezocht: